SIK SORULAN SORULAR
1.ZİHİN
ENGELLİ BİREY KİMDİR?
Uyumsal
davranışların en az ikisinde yetersizlik gösteren, gelişimsel dönemden önce
ortaya çıkan, normal zeka puanının iki
standart sapma altında olan bireylerdir.
2.ZİHİN
ENGELLİ BİREYİN NORMAL BİREYDEN FARKI NEDİR?
Zihin engelli
bireyin algılama seviyesi daha düşüktür. Daha geç öğrenip daha çabuk unutur. Öğrenmeleri
için daha fazla çabaya gerek vardır. Zeka seviyeleri normal bireylere göre en
az 2 standart sapma altındadır.
3.BECERİ VE
KAVRAM ÖĞRETİMİ KİMLERE VERİLİR?
Özel eğitim
kapsamı içerisinde değerlendirilen bireylere ihtiyaçları doğrultusunda verilir.
4.KAVRAM
NEDİR?
Kavram
aralarında belli özellikleri paylaşan bir grup nesne ve ya olaya verilen
semboldür. Bir başka deyişle kavram benzer özelliklere sahip olay, fikir ve
nesneler grubuna verilen ortak isme denir.
5.KAVRAM
ÖĞRENME NEDİR?
Uyaranları
belli kategorilere ayırarak zihinde bilgileri oluşturtma biçiminde ifade
edilebilir. Yapılanma ve yapılandırma işlemidir.
6.KAVRAM
ÇEŞİTLERİ NELERDİR?
İkiye
ayrılır. Bunlar somut ve soyut kavramlardır. Somut kavramlar doğrudan
gözlenerek öğrenilebilir. Somut kavramların öğrenilebilmesi için çocuğun o
kavramı kıyaslayıp, birleştirip, yorumlayabilmesi gerekmektedir. Soyut
kavramlar ise tanımlar aracılığı ile öğrenilirler. Soyut kavrama basit
kurallarla nitelikler arasında ilişkinin kurulmasıyla biçim verilir.
Ayrıca örnek
olarak;
· Yer bildiren kavramlar: Sağında, solunda,üstünde,altında…
· Zıtlık bildiren kavramlar:
Sıcak-soğuk, açık-kapalı…
· Miktar kavramları: Az-çok, ağır-hafif…
· Niteleme bildiren kavramlar: Uzun, kısa,kalın,ince…
· Karşılaştırmalı kavramlar: Daha
geniş, daha büyük…
· Eylem bildiren kavramlar: Gel, koş, al…
· En üst dereceyi bildiren kavramlar:
En geniş, en büyük…
· Renk kavramları: Kırmızı sarı beyaz…
· Ad bildiren kavramlar: Masa, sıra,kalem…
7.KAVRAM ÖĞRETİMİNDE DİKKAT EDİLECEK HUSUSLAR
NELERDİR?
· Öğretilecek kavramlar her ne kadar
anlam olarak birbirlerine yakın olsalar da her bir kavram tek tek
öğretilmelidir.
· Kavramlar öğretilirken kullanılacak
araçlar öğrencinin bildiği, tanıdığı araçlar olmalıdır.
· Araç gereçler mümkünse sınıf içindeki
materyallerden temin edilmeli, olumsuz örnekler de öğrencinin bildiği
nesnelerden seçilmelidir.
· Kavram öğretimi sırasında öğrenci
gösterimin bir parçası haline getirilmemelidir.
· Öğrenciler yeni bir sözcüğün anlamını
açıklayan sözcükleri bilmiyorlarsa örnekler çeşitlendirilmelidir.
8.ÖĞRENME
NEDİR?
Çevresel
koşulların bireyin davranışlarında meydana getirdiği değişmelerdir. Öğrenme dış
dünyadan alınan uyaranların beyinde yorumlanması ve bireyin tepkide bulunması
ile meydana gelir. Bireyin uyarıcıya verdiği tepkiyi, aynı uyarıcıya bir daha
vermesi beklenir. Bu, uyarıcıya tepki verme ise öğrenmenin gerçekleştiğini
gösterir.
9.PEKİŞTİREÇ
NEDİR, NEDEN KULLANILIR?
Davranışın
ortaya çıkma olasılığını arttıran ya da azaltan faktörlerdir. Olumlu ve olumsuz
pekiştireç olmak üzere ikiye ayrılır. Olumlu pekiştireçlere örnek olarak
ödüller verilebilir. Olumsuz pekiştireçlere ise ceza örneği verilebilir.
0 yorum:
Yorum Gönder